[toggle_block class=”noMultiple”] [toggle title=”Finns det någon fyskisk butik där jag kan handla?”] Ja, vår butik ligger på Folkungagatan 100 på Södermalm i Stockholm. Där har vi ett urval av vårt internetsortiment. Alla storsäljare, men även produkter som inte finns på nätet.[/toggle] [toggle title=”Kan man beställa på nätet och sedan hämta ut i butiken?”]Ja, det kan du, men du måste maila eller ringa och informera oss då det inte i dagsläget inte finns något val för det.[/toggle] [toggle title=”Går det att beställa till utlandet?”]Nej, i dagsläget levererar vi endast till kunder i Sverige.[/toggle] [toggle title=”Kan jag beställa på något annat sätt än genom webshopen?”]Ja, ring vår kundtjänst tel: 08-556 975 50 vardagar mellan 10.00 – 16.00 så hjälper vi dig med att göra en beställning.[/toggle] [toggle title=”Kan jag handla hos er om jag är under 18 år?”]För att handla hos oss måste du vara myndig eller ha förälders godkännande för att beställa. Denna kontroll görs ej av oss utan ansvar för att detta uppfylls ligger på dig och din målsman.[/toggle] [/toggle_block]
[toggle_block class=”noMultiple”] [toggle title=”Får jag en skriftlig orderbekräftelse?”]Så snart du har skickat din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du registrerat.[/toggle] [toggle title=”Varför måste man ha en e-postadress för att beställa?”]För att vi ska kunna skicka en orderbekräftelse till dig på ett snabbt och smidigt sätt så att du ser att all information och dina kontaktuppgifter stämmer överens.[/toggle] [toggle title=”Går min order att ändra eller ångra?”]Om vi inte har skickat din order kan du alltid makulera eller ändra den. Kontakta i så fall vår kundtjänst kundtjanst@hastbiten.se eller ring tel: 08-556 975 50 så hjälper vi dig.[/toggle] [toggle title=”Jag letar efter en vara som inte finns i webshopen, kan ni hjälpa mig med det?”]Om du inte hittar det du letar efter så kontakta vår kundtjänst kundtjanst@hastbiten.se eller ring tel: 08-556 975 50. Vi kan i många fall hjälpa dig med både udda och speciella produkter som vi kan hem på beställning.[/toggle]
[/toggle_block]
[toggle_block class=”noMultiple”] [toggle title=”När får jag faktura från Klarna?”]Fakturan skickas från Klarna till din e-postadress samma dag som din order lämnar vårt lager och ska betalas inom 14 dagar. Har du frågor gällande fakturan ska du kontakta Klarna på tel: 08-12012010.[/toggle] [toggle title=”Vad gör jag om jag tappat bort min faktura?”]Om du har raderat din faktura som skickats till din mail så kan du kontakta Klarna på tel: 08-12012010[/toggle] [toggle title=”När dras mina pengar från mitt konto vid kortbetalning?”]Din betalning reserveras först när du godkänt köpvillkoren och trycker skicka beställning.Pengarna dras först när vi skickar din order. Du betalar bara för de varor som skickas vilket betyder att du inte riskerar att ligga ute med pengar för varor som blir levererade vid ett senare datum.[/toggle] [toggle title=”Skickar ni varor mot postförskott?”] Nej, pga många outlösta paket skickas inga varor mot postförskott.[/toggle] [toggle title=”Hur betalar jag med presentkort?”]Om du har en presentkortskod så fyller du i den när du är i kassan innan du bekräftar ditt köp.[/toggle] [/toggle_block]
[toggle_block class=”noMultiple”] [toggle title=”Kan jag använda ett presentkort som är köpt i butiken även i webshopen eller tvärt om?”] Ett presentkort som är köpt på nätet kan du även använda i vår butik. Vill du däremot använda ett presentkort som är köpt i butiken i vår webshop måste du först kontakta oss då vi måste aktivera det manuellt.
[/toggle] [toggle title=”Jag har tappat bort mitt presentkort, kan jag få ett nytt?”]
Nej, våra presentkort är inte personliga så någon kontroll att rätt person använder det finns inte. Presentkorten är att räknas som andra betalningsmedel så som pengar.
[/toggle] [toggle title=”Hur länge gäller presentkort på Hästbiten?”]Våra presentkort år giltiga i två år.[/toggle] [toggle title=”Får jag bonus vid köp av presentkort?”] Köp av presentkort är inte bonusgrundande eftersom det är endast är ett betalningsmedel. Däremot får den som använder presentkortet bonus förutsatt att man registrerar köpet som Hästbiten Member.
[/toggle] [toggle title=”Gäller öppet köp på presentkort köpta på nätet?”]Ja, vi lämnar 30 dagars öppet köp även på presentkort.[/toggle]
[toggle title=”Får jag tillbaka pengar om jag inte utnyttjar hela presentkortet vid betalning?”]I vår webshop kan du endast utnyttja presentkortet när du handlar för hela summan eller mer. I butiken får du mellanskillnaden i form av ett tillgodo som du kan använda vid nästa köptillfälle.[/toggle] [/toggle_block]
[toggle_block class=”noMultiple”] [toggle title=”Hur lång är leveranstiden?”]Normalt har vi en leveranstid på 3–5 arbetsdagar. Om en vara tillfälligt skulle vara slut så meddelar vi dig om ny leveranstid och levererar den fraktfritt när den finns i lager igen. Om det skulle dröja längre än en månad så måste du dock göra en ny beställning om du fortfarande vill ha varan. På beställningsvaror är leveranstiden längre och olika beroende på vilken vara som det gäller. Vi informerar dig då om den aktuella leveranstiden när vi fått din beställning.[/toggle] [toggle title=”Vilka fraktkostnader tillkommer på min order?”]Frakten är 79 kr oavsett vikt eller storlek på paketet. Order på minst 500 kr levereras fraktfritt.[/toggle] [toggle title=”Kan jag välja annan leveransadress än där jag bor?”]Du lan välja valfri leveransadress. Dock sker endast leveranser inom Sverige. Vid betalsätt Klarna Faktura skickas paketet endast till folkbokförd adress.[/toggle] [toggle title=”Vilka olika leveranssätt finns att välja på?”]Du kan välja mellan DHL Service Point, då hämtar du paketet på närmste uthämtningsställe vilket kan vara en mack, livsmedelsbutik eller liknande i ditt närområde eller så kan du välja att hämta ditt paket direkt i vår butik, meddela oss om det i så fall med ett separat mail.[/toggle] [toggle title=”Hur får jag reda på att mitt paket har kommit fram?”] När ditt paket har kommit till ditt utlämningsställe får du en avisering via SMS med ett kollinummer som du anger när du hämtar ut ditt paketet. Du har 14 dagar på dig att hämta paketet.[/toggle] [toggle title=”Vad gör jag om mitt paket är skadat?”]Maila vår kundservice på kundtjanst@hastbiten.se eller ring på tfn 08-556 975 50 och förklara skadan. Reklamera inom 7 dagar. Spara alltid originalförpackningen och fotografera gärna produkten vid skada som ej noterats av chaufför vid överlämnandet.[/toggle] [toggle title=”Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?”]Har du valt butik som utlämningsställe finns ditt paket kvar i 3 månader. Har du inte hämtat ut det inom denna tid, tillfaller paketet Hästbiten. Väljer du DHL servicpoint ligger paketet kvar 14 dagar innan det returneras. Då kommer det tillbaka till oss som outlöst paket och du debiteras då för kostnader gällande frakt, returfrakt, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften för outlöst paket ligger på 250 kronor.[/toggle] [/toggle_block]
[toggle_block class=”noMultiple”] [toggle title=”Hur länge har jag öppet köp?”]När du handlar på Hästbitens webshop har du 30 dagars öppet köp på oanvända varor i originalförpackning.
För köp i vår butik gäller 8 dagars öppet köp och 14 dagars bytesrätt på oanvända varor i originalförpackning mot uppvisande av kvitto. Öppet köp gäller inte på specialbeställda, måttbeställda eller broderade varor. [/toggle] [toggle title=”Jag har ångrat mitt köp, hur gör jag?”]
Om du vill använda dig av öppet köp eller bytesrätt så laddar du vänligen ner vår returfraktsedel från vår hemsida, returformulär kan laddas ner HÄR. Detta formulär skickar du till oss tillsammans med varorna. Varorna ska om möjligt skickas tillbaka i originalförpackning med omslagspapper utanpå samt i oförändrat skick, för att du ska få full återbetalning eller annan vara.
Om du returnerar underkläder, strumpor, vitaminer, smörjor eller liknande varor krävs p.g.a. hälso- och hygienskäl att förseglingen eller plomberingen inte brutits för att ånger/bytesrätten ska gälla.
När du provar täcken, schabrak etc. lägg då något tunt närmast hästen så varan inte blir smutsig. Vi byter endast varor som är i nyskick!
Vi tar en returfraktavgift på 79 kronor som regleras i efterhand, returer till vår butik är kostnadsfritt! Vill du byta en vara skickar vi den nya varan fraktfritt.
[/toggle] [toggle title=”Hur länge har jag möjlighet att reklamera en vara?”] Som konsument har du enligt konsumentköplagen tre års reklamationsrätt. Varan måste vara rengjord! Vi hanterar EJ smutsiga täcken, ridstövlar mm.
Viktigt att du spar kvittot då du måste visa upp det vid ev. reklamation. Vi förbehåller oss rätten att i första hand reparera varan. [/toggle] [toggle title=”Kan jag byta eller reklamera en vara som är köpt på internet i den fysiska butiken, eller tvärt om?”]Ja , det går utmärkt , kontakta oss gärna innan, så vi kan lägga undan eller beställa hem din nya vara.[/toggle] [toggle title=”Hur får jag tillbaka pengar för returnerade varor?”] Vi betalar tillbaka dina pengar inom 14 dagar från det att vi fått varan i retur. Vi återbetalar om möjligt på samma sätt som du har betalat på. T.ex om du har betalat med kort sätter vi tillbaka pengarna på samma kort. Ange dock alltid ett bankkonto där vi kan sätta in dina pengar som alternativ. [/toggle] [/toggle_block]
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.
© 2018 Hästbiten Ridsport All Rights Reserved
Leave a reply